torsdag 14 juni 2012

Lenny Kravitz på Liseberg

Lenny Kravitz



Att gå på rockkonsert är inte som förr: då stod folk och klappade i händerna, dansade eller vajade med en tändare - numera står var och varannan konsertbesökare med sin i-phone upp i luften, fullt koncentrerad på att ta bra bilder eller filma en snutt. Det blir inte samma stämning.






Just av den anledningen har jag slutat med att ta med kamera på konserter utan försöker koncentrera mig på musiken. Kvällens konsert på Lisebergs stora scen med Lenny Kravitz var en riktig höjdare. Solen strålade från en klarblå himmel och det var 17 grader i skuggan - något som man får vara nöjd med i dessa kyliga sommartider.

Jag lyssnade in mig på Kravitz på Spotify idag under flera timmar, eftersom jag inte har lyssnat på hans musik så mycket tidigare. Det var en rivig rockkonsert med influenser av både jazz och soul - mycket medryckande. Dessutom är jag väldigt svag för blåsare, och det fanns det gott om i detta band i form av en hel blåssektion. 


Lenny Kravitz hemsida


Här en liten filmsnutt från kvällens konsert: 





Jmannen från Nostalgoteket var där och tog en hel del bra fotografier,



Förbandet Vintage Trouble imponerade. Deras sångare är helt klart i klass med James Brown. 


Vintage Troubles hemsida.




Nedan en video med bandet jag hittat på YouTube: 







Konserten slutade som tur var i så pass god tid att jag hann till Haket för att se Tyskland vinna mot Holland. 

Mario Gomez gjorde båda tyska målen, som jag dock fick se i repris eftersom han gjorde dem i 1:a halvlek. Mitt lag gick i alla fall vidare i turneringen, allt som allt en lyckad kväll. 








Fler inlägg om Liseberg, jazz, rock och pop hittar du om du klickar på respektive blå etikett nedan: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar