lördag 20 augusti 2011

Brezen och I.P.A. - Det ska va gött å leva!


Denna vecka har jag bara varit ledig en dag, och det var i fredags. Jag har alltså missat det mesta av årets Göteborgs Kulturkalas. 
En sak som jag aldrig hoppar över är International Street Market vid Gustav Adolfs Torg. Där bjuds varje dag mat från hela världen. 
Passade på att storhandla. Nu är skafferiet fylld med goda tyska rökta korvar, och frysen med bayerska Brez´n. 
Några Apfelstudel fick plats i kylen, så mitt matbehov är säkrad de närmaste veckorna.


Don Christos matkorg:






Don Christos favoritbayrare: LaBrassBanda








Fredagkvällen tillbringades i glada vänners sällskap på Haket. 

Jag deltog i fredagsquizzen och njöt av bl.a. Rug I.P.A. från danska bryggeriet Raasted.

Fatet sattes på igår - en fantastisk god välhumlad IPA med citrustoner.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar