måndag 4 april 2011

Leaving for Texas

Texas flagga och nationalblomma, bluebonnet


Min familj är utströdd över hela världen. Jag har släkt i Tyskland, Sverige, Chile och USA. Mina två döttrar bor i Stockholm respektive München. Min syster i Chita, Texas. 
Gabrielle lämnade Tyskland och flyttade till Texas för 29 år sedan. Fyra år tidigare hade jag lämnat Tyskland för Sverige. 
På den tiden fanns varken internet, skype eller facebook. Man kommunicerade mestadels genom brevväxling. Hade man något viktigt ärende hände det att man ringde upp snabbt några minuter, eftersom telefonräkningarna hade en tendens att skjuta i höjden annars. 
Om två veckor fyller min syster 50 år och jag skall, förutom att uppvakta henne också passa på att vila ut. Hon bor mitt på landet med 2 mil till närmsta hus. Sitter man på verandan om kvällen kan man höra prärievargarna yla. 
-Det skall bli gõtt!
-planet avgår om fyra timmar. 



Uppbrottstämning, i en Trabant på väg till Texas:


Ry Cooders underbara musik ur Wim Wenders film Paris, Texas



Läs aven I folkets namn dömer jag dig till döden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar