söndag 12 september 2010

Söndagstipset: Jordens mat 2010 - ekologisk marknad på Gunnebo slott

Har du tid idag, tycker jag du ska besöka "Jordens mat 2010". Det är en ekologisk marknad på Gunnebo Slott i Mölndal, bara ett stenkast från Göteborg. Där är jag flera ggr i veckan, tar långpromenader och njuter av trädgårdsmästarens buffé. Jag har årskort på Gunnebo, som ger 10% på allt jag handlar och konsumerar där. I butiken köper jag deras ekologiska bröd, honung, te, etc.



Jordens mat är en 100% ekologisk skördemarknad som äger rum
11-12 september kl 11-17.

Utställare med ekologiskt certifierad produktion,
marknad, föredrag, provsmakningar och andra
aktiviteter. Jordens mat arrangeras i samarbete med KRAV. Fri entré till marknaden och föreläsningar.

Slotts- och trädgårdsvisningar under helgen. 

Mellan kl 14 och 15 kommer barnboksförfattarinnan Johanna Westman och TV-kocken Rune Kalf Hansen talar och lagar mat

 Själv hade jag gärna gått, men måste tyvärr arbeta.

Göteborgs-Posten besökte marknaden igår, läs deras reportage här


Se och hör historien om Gunnebo slott, ett av mina smultronställen i Mölndal:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar