tisdag 27 juli 2010

En förtrollande allsångskväll på Liseberg


Nyss hemkommen ringer fortfarande musiken i mina öron. Det var en förtrollande allsångskväll på Liseberg. ALLT stämde: Några av Sveriges bästa artister, sol och värme, en underbar glad och entusiastisk publik. Kort sagt Liseberg när det visar sig från sin bästa sida. Jag kom hit främst för Lill-Babs och Cookies n Beans skull, men måste erkänna, att jag omvärderat Andreas Johnson; vilken fantastisk röst!
 
Cookies n Beans gjorde ett fantastiskt uppträdande. De fick stående ovationer, och jag undrar, om inte detta är värdsklass. Jag skulle inte bli förvånad, om de gör en internationell karriär inom en snar framtid. Deras tolkning av "First We Take Manhattan, Then We Take Berlin" är underbar. Synd, att inte TV-publiken fick se den; de framförde numret i reklampausen. Men vi som var där, var lyckliga. Här ett klipp från TV 4 Play: http://www.tv4play.se/noje_och_humor/lotta_pa_liseberg?videoId=1.1726465

Här är klippet från "First We Take Manhattan, Then We Take Berlin", som de sjöng under reklampausen: 
http://www.tv4play.se/noje_och_humor/lotta_pa_liseberg?videoId=1.1726489&selId=1.1049803&currPage=0

Jag vill också visa en video med Andreas Johnson, eftersom jag har omvärderat honom totalt efter kvällens framträdande. Tidigare tyckte jag, att han var en medioker "Sunny-Boy-Singer". Men det kanske är så, att man ska uppleva honom "live". I videon här under sjunger han "Sing For Me", som han sjöng under en av reklampauserna.

Kvällen avslutades på stamkrogen "The Rover", med mat & malt i glada vänners lag. http://www.therover.se/216-v%C3%A4lkommen.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar